Zamawiam CV

CV dla agenta nieruchomości [WZORY I PORADY]

Potrzebujesz CV na stanowisko agenta nieruchomości? Masz małe doświadczenie? Nie wiesz, jak ułożyć pewne sekcje? 

Bez zbędnego wstępu zaczynajmy!

1. Na początek podsumowanie

Warto zapamiętać, że każde CV zaczynamy od krótkiego podsumowania. Co tam powinno się znaleźć?

Główne elementy:

  • Ilość doświadczenia
  • Twoja specjalizacja
  • Opcjonalnie najważniejsze osiągnięcia zawodowe
  • Co chcę zaoferować firmie

Przykład:

Odpowiedzialna i zaangażowana agentka nieruchomości z ponad 6 letnim doświadczeniem. Doskonale zna rynek nieruchomości i wie, jak poruszać się w środowisku CRM. Kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów i konsekwentnie dąży do minimalizacji ryzyka ich występowania. Pragnie rozwijać swoje kompetencje na rynku nieruchomości poprzez podejmowanie nowych wyzwań.

Jeszcze o podsumowaniu:

  • Powinno być krótkie
  • Warto napisać w trzeciej osoby liczby pojedynczej (więcej w tym artykule)
  • Wymień swoje najlepsze strony
  • Dopasuj podsumowanie do oferty pracy. Jeśli w ofercie jest wymagane np. doświadczenie min. 5 lat, to tym bardziej wyszczególnij i napisz, że je posiadasz

2. Dane osobowe

Nie jest to część najważniejsza, ale jednak kluczowa – bez danych nie będzie z nami kontaktu. Jak poprawnie sformułować informacje i co podajemy?

  • Imię i nazwisko (w nagłówku CV)
  • Adres e-mail (pamiętajmy, aby był odpowiedni, to znaczy bez żadnych „ciekawych” wyrazów, znaków)
  • Numer telefonu (wystarczy w ten sposób: 111 222 333)
  • Czy podajemy adres zamieszkania? Można podać miejscowość wraz z województwem (ważne to będzie w przypadku mniejszych miejscowośc) np. Białe, woj. kujawsko-pomorskie

To wszystko co jest potrzebne. Opcjonalnie możemy dodać np. swoje namiary na profil Linkedin czy Skype.

3. Doświadczenie i zadania

Jak dobrze opisać swoje obowiązki? Najlepiej prosto i konkretnie. Podajemy okres zatrudnienia, stanowisko i pełną nazwę firmy.

Przykład:
09.2020 – Agent nieruchomości, RealtyBult Sp.z o.o.

Zakres obowiązków:

  • Doradzanie sprzedawcom, jak sprawić, by domy były bardziej atrakcyjne dla potencjalnych nabywców, zwiększając średnie ceny sprzedaży o 17%
  • Realizowanie średnio 25 transakcji rocznie
  • Przygotowywanie dokumentów, umów, oświadczeń, sprawozdań i aktów prawnych
  • Towarzyszenie kupującym podczas wizyt i inspekcji nieruchomości
  • Udzielanie porad potencjalnym kupującym w zakresie wartości nieruchomości, opierając się na znajomości rynku
  • Przeprowadzanie kwartalnych seminariów i szkoleń dla agentów w celu doskonalenia technik sprzedaży
  • Przygotowywanie raportów sprzedaży
  • Koordynacja realizacji umów sprzedażowych z klientami
  • Bieżący monitoring konkurencji i śledzenie trendów na rynku
  • Realizacja celów sprzedażowych

Dalej wypisz swoje wcześniejsze stanowiska i firmy. Warto też wspomnieć, że jeśli pracowałeś(aś) np. w latach 1990 – 2000 w jakiejkolwiek firmie, to nie trzeba o tym w ogóle wspominać, ale możesz także wpisać tylko okres i nazwę firmy, pomijając obowiązki.

Uwaga! Nie ma potrzeby, aby przy każdej pracy wymieniać obowiązki. Pamiętaj, że najbardziej rozwinięte mają być najnowsze firmy, w których pracowałeś(aś), np. ostatnie 5 lat.

4. Umiejętności

Warto wymienić większy zakres umiejętności, niż związanych tylko z daną pracą. A zatem w naszym przypadku:

  • Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami
  • Nastawienie na realizację celów
  • Efektywne zarządzanie dokumentacją
  • Zaangażowanie i silna motywacja do pracy
  • Znajomość środowiska CRM
  • Doskonała znajomość rynku nieruchomości
  • Zdolności handlowe i negocjacyjne
  • Kreatywne rozwiązywanie problemów
  • Wydajna praca pod presją

5. Co z wykształceniem?

Wykształcenie jest istotne, najlepiej, jeśli byłoby kierunkowe, np. szkołę zawodową lub technikum o zbliżonym profilu. Nawet jeśli Twoja edukacja nie ma żadnego powiązania z zawodem, w którym chcesz pracować, to wciąż warto ją wymienić.

Poprawny zapis będzie następujący:
2000-2005
Prawo, studia magisterskie
Uniwersytet Jagielloński

6. Moje zainteresowania

Ukazanie zainteresowań w CV często świadczy o tym, jakim człowiekiem jest ubiegający się o pracę. Często pozornie, ale pracodawcy lubią tworzyć w głowie obraz kandydata, wykorzystując zainteresowania. Warto pamiętać, że im bardziej skonkretyzowane zainteresowanie tym lepiej. Czy jest sens pisać, że interesujesz się sportem? Niczego nie zabraniamy, jednak jeśli rekruter zapyta Cię o ulubionego zawodnika z chińskiej drugiej ligi tenisa stołowego, to z pewnością będziesz zaskoczony. Na pewno nie interesujesz się całym sportem, więc co stoi na przeszkodzie, by napisać jego konkretną dziedzinę?

Przykładowe zainteresowania:

  • Kolarstwo

  • Moda XVIII wieku

  • Tenis ziemny

7. Pamiętaj o klauzuli RODO!

To badzo ważny punkt, bez którego rekruter nie może przeczytać Twojego CV. Jeśli w ofercie nie ma podanej żadnej klauzuli, którą powinieneś umieścić w CV, skorzystaj z gotowej, np. tej poniżej:

Zgodnie z art. 6 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłej rekrutacji.

8. Certyfikaty, kursy, szkolenia?

Jak najbardziej uwzględnij je w CV! W jakim schemacie?

Data + nazwa kursu/szkolenia/certyfikatu

Przykład:

2010 – Kurs technik sprzedaży

Jeśli chcesz podać więcej informacji, ukończyłeś kurs u renomowanego „dostawcy”, warto podzielić się tą informacją.


Jeśli masz jakiekolwiek pytania, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Możesz się z nami skontaktować: Poprzez formularz kontaktowy Pisząc na [email protected] Dzwoniąc na 728 087 336

Sprawdź nasze poprzednie artykuły!

W tym artykule dowiesz się, czego potrzebujesz do napisania świetnego życiorysu zawodowego.

W tym artykule dowiesz się, czy umieścić zdjęcie w CV i w jaki sposób je wykonać.